opleidingen

Bootcamp Service Desk Medewerker

De opleiding
In de Bootcamp Service Desk Medewerker van NOVI leer je in 40 weken hoe IT-dienstverlening werkt binnen organisaties. Je krijgt een breed overzicht van informatiesystemen, infrastructuur, IT-beheer en datagebruik. Je leert werken volgens het ITIL-framework en ontdekt hoe je klantgericht IT-ondersteuning biedt. Daarnaast ontwikkel je professionele vaardigheden zoals samenwerken, communiceren, presenteren en zelfregie. Je sluit de opleiding af met een beroepsproduct waarin je jouw keuzes onderbouwt en presenteert. Deze praktijkgerichte opleiding geeft je een stevige basis om door te groeien binnen de IT.

Mogelijkheden
Na deze opleiding kun je aan de slag als Service Desk Medewerker, Support Engineer of IT-beheerder. Je begrijpt hoe IT-diensten worden ingericht, beheerd en verbeterd. Je kunt werken met serviceprocessen, ITIL 4 en klantgerichte communicatie.
Na afronding ontvang je een hbo-deelcertificaat van NOVI Hogeschool én een erkend ITIL4 Foundation-certificaat.

Praktische informatie
• Duur: 40 weken
• Lesdagen: 1 vaste dag per week + zelfstudie
• Studiebelasting: 15-20 uur per week
• Onderwijs: online
• Inclusief: wekelijkse huiswerkklassen en 1-op-1 begeleiding
• Online leeromgeving: EdHub
• Extra’s: workshops en Talent Meetup inbegrepen
• Locatie: mogelijkheid om op locatie in Utrecht te studeren of 1-op-1 begeleiding te krijgen

Opleidingseisen
• Voor deze opleidingen heb je een mbo-4, havo- of vwo-diploma nodig, of een
gelijkwaardig diploma. Ben je 21+ zonder diploma? Dan kun je een 21+ toets afleggen
• Affiniteit met IT en dienstverlening
• Minimale laptopvereisten: 16GB RAM, i5 CPU 7e gen of AMD-equivalent
16GB werkgeheugen, een i5-processor van de 7e generatie of AMD-equivalent, microfoon en webcam, en een besturingssysteem zoals MacOS, Windows of Linux (geen ChromeOS).

terug naar overzicht